Ana içeriğe atla

Muhakeme

 Değerli dostlar,

Firmalarda yaşanan bir diğer problem, çalışanların nasıl davranacaklarına çoğu zaman karar verememeleridir. Firmalarda çalışanların nasıl hareket edecekleri ile ilgili, prosedür, talimat veya yönerge gibi dökümanlar mevcuttur. Çalışanlar bu dökümanlara uygun hareket etmeye çalışırlar. Ancak, firmalarda yaşanan herşeyin bu kalite belgelerinde yazılması mümkün değildir. Davranışsal konularda çoğu kavram açıklanabilirken, diğer operasyonel ve finansal konularda bu mümkün olmamaktadır.

Eğitim sistemimizden kaynaklı olarak ezberci anlayışımız, maalesef insanımızdaki muhakeme yeteneğini sınırlamış ve neredeyse muhakeme edemeyecek noktaya getirmiştir. Firmalarda yaşanan olayların neredeyse sayılamayacak kadar çok alternatifinin olması, herşeye talimat yazılmasını imkansız kılmaktadır. Özellikle karar verme noktasında çoğu zaman çalışanlar nasıl karar verecekleri, neye dayanarak karar verecekleri konusunda zorlanmaktadır. Aslında toplam kalite yönetimi sisteminin içinde karar verme süreçlerinin nasıl olacağı bellidir. Ancak, biz maalesef aklımız muhakeme yeteneğimizi kullanmadan bize verilen talimatla hareket etmeyi tercih ediyoruz, böylece sorumluluk almadan, tüm sorumluluğu, yönergeleri yazanlara bırakmak istiyoruz.

Firma çalışanları, firmaların en değerli kaynaklarıdır. Çalışanlarımızın robot gibi söyleneni yapan olmaktan çıkıp, akıllarını kullanmalarını bekliyoruz. Gerçi şimdi, robotlarda öğrenmeye başladılar. Çalışanlarımızdan yaşadıklarından ders çıkarıp, olayları analiz edip, karar vermelerini bekliyoruz. Olması gereken her kademedeki çalışanların kendi yetkileri çerçevesinde bazı kararları, kendi bilgi, tecrübe ve zekaları sayesinde kendileri almasıdır. Bunun içinde çalışanlarımızı hem eğitmek, hem de karar almaları konusunda cesaretlendirmeliyiz. Çünkü, en doğru kararı, karar verilecek noktadaki tüm detayları en ince ayrıntısına kadar bilen çalışanlar verebilir.

Muhakeme yeteneği yüksek çalışanlara sahip olmanız dileğiyle,

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık                                                              

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...