Ana içeriğe atla

Kalite 4.0

 Değerli dostlar,

Elektroniğin, sensörlerin, yapay zeka kavramının hayatımıza her geçen gün daha fazla girdiği bu dönemde, tabiki, şirket yönetimleri ve alışılagelmiş yönetim sistemleri de bu değişimden etkilenmektedir. Bugün, özellikle 4. Sanayi devriminin kalite yönetim sistemleri üzerindeki etkisi hakkında yazacağım.

Endüstri 4.0 ile beraber hayatımıza giren veri ve dijitalleşme kavramı, şirketlerin gelişmeleri ve rakiplerinin önüne geçmelerini sağlayabilecek sihirli bir bileşen olmuştur. Firmalarda kalite 4.0 gerekliliklerin uygulanması hem şirketlere hem de topluma fayda sağlayacaktır. Kalite 4.0 ın şirketlerde uygulanması ile şirketlerimizin verimlilikleri artacak, yüksek kaliteli ürünler üretilecek ve böylece ülkemiz firmaları değişen Dünya dinamiklerine ayak uydurarak global tedarik zincirinde önemli bir yer edinecektir.

Kalite 4.0, firmaların, kalite geliştirme, yönetme ve sürdürme şeklini değiştiren makine öğrenmesi, derin öğrenme, tahmine dayalı analitik sistemler, nesnelerin interneti, yapay zeka kullanımı, sosyal medya yönetimi, büyük veri, bulut bilişimi ve teknolojilerini kalite yönetim sistemleri içine entegre eden bir yönetim sistemidir. Kalite 4.0, kalite yönetim sistemlerinin ana hedefi olan sürekli iyileştirmeyi sağlamak, iş performansını iyileştirmek için kullanılan yeni bir yaklaşım tanımlar.

Küresel endüstri, 4. Sanayi devrimi dediğimiz, yeni bir oluşumla karşı karşıyadır. Daha önceki yıllarda görülmedik düzeyde gelişen teknolojik ekipmanlar, tahmine dayalı analitik sistemler, simülasyon testleri ve gömülü sensörler gibi yeni nesil teknolojiler önümüzdeki dönemde ürün kalitesini etkileyecektir. Dijital dönüşüm, her büyüklükteki şirketin yeni teknolojileri kullanarak kalite yönetimi gibi iş optimizasyon stratejilerine entegre edilmesi gereken bir zorunluluk haline gelmiştir.

Kalite 4.0 şemsiyesi altında bu yeni nesil teknolojiler, geleceğin fabrikaları ve kalite yönetim sistemlerinin temeli olacaktır. Kalite 4.0, dijital olarak gelişmiş yeni üretim sistemlerinin ve yönetsel süreçlerin, tedarik zincirinin her halkasında üretkenliği, verimliliği ve esnekliği arttıracak birçok gelişmeyi içermektedir. Dijital teknolojiler, şirketlerin kalitelerini arttırmalarına sahip oldukları algoritmik kabiliyetlerle yardım edeceklerdir. Firmalar, tüm süreçlerini izleyerek, sebep sonuç ilişkisi çerçevesinde gerçek zamanlı veri toplayabilir ve böylece oluşabilecek problemlerin daha oluşmadan evvel tahmin edebilir çözülmesini sağlayabilir.  Dijital varlıklar bunun yanında insan kaynağının da işlerini daha hızlı, daha kolay, daha iyi ve daha düşük maliyetle yapmasını sağlayacaktır.

Kalite 4.0 alanında kendini geliştiren şirketler, yalnızca daha düşük hata ve başarısızlık oranları ile değil, aynı zamanda daha fazla müşteri memnuniyeti ve iyileştirilmiş operasyonel verimlilik şeklinde rekabet avantajı ile ödüllendirilecektir.

Önümüzdeki dönemde tahmine dayalı analitiğe, sensörlere, izlemeye ve elektronik geri bildirime yapılan yatırımın önemli bir rekabet avantajı yaratacağı düşünülmektedir. Diğer yüksek etkili teknolojiler arasında fiziksel nesnelerin ve süreçlerin simülasyonları bulunur. Firmaların sürekli olarak veri toplamasına ve analiz etmesine olanak sağlayan bu teknolojiler, önleyici bakım ve optimize edilmiş üretimi mümkün kılarak, bir şirketin istemeden düşük kaliteli ürünler piyasaya sürme olasılığını azaltır.

Dijital teknolojiler, manuel denetim süreçleriyle karşılaştırıldığında, kullanımı daha ucuzdur ve kaliteyi daha etkili bir şekilde doğrular. Bununla beraber dijitalleşme, otomatik kök neden analizi, parametrelerin kendi kendine ayarlanmasını sağlamak için makineden makineye iletişim ve gerçek zamanlı süreç simülasyonlarını içerir. Bu uygulamalar, israfı ortadan kaldırırken ürün ve süreç kalitesini artırır.

Kalite 4.0 ayrıca arge faaliyetlerinin de daha doğru ve daha yüksek kalitede yapılmasını sağlar. Şirketler, bir tasarımın doğruluğunu belirlemek ve iyileştirmek için simülasyon testi ve yapay zeka (AI) gibi Kalite 4.0 teknolojilerini kullanabilir. Örneğin, AI, arıza modunu ve etki analizini destekler. Önleyici kaliteyi etkinleştirerek ve iyileştirerek, bu kullanım senaryosu, bir ürün veya sürecin tasarımındaki olası arıza noktalarını ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Ek olarak, şirketler, gelecekteki ürünlerin tasarımını başarısızlığı önleyerek kaliteyi artıracak şekilde iyileştirmek için Nesnelerin İnterneti'ne (IoT) bağlı sensörlerin yakaladığı kullanım modeli verileriyle çalışabilir. Test, doğrulama süreçlerini hızlandırarak ve saha verilerini daha erişilebilir hale getirerek kaliteyi iyileştirir.

Bunun dışında, kalite 4.0 ile beraber dijitalleşmenin sağladığı avantajlarla projelerin teslim süresi de kısalacaktır.

Sonuç olarak, kalite 4.0 ile beraber hem müşteri memnuniyeti hem de şirket paydaşlarının memnuniyeti artacak. Bu da şirketlerin karlılığına ve sürdürülebilirliğine katkı sağlayacaktır. Çağın gerçeklerine ayak uydurabilecek şirketler yaratmamız dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...