Ana içeriğe atla

Küçük alt sistemler yaratmak

 Değerli dostlar,

Şirketler büyüdükçe yönetsel problemlerde büyümektedir. Özellikle, küçük ve orta ölçekli, patron egemen yönetilen şirketlerin büyümeleri durumunda, işler varolan yönetim anlayışıyla artık yönetilemez hale gelmektedir. Küçükken, daha kişiye bağlı yönetilen, çekirdek bir ekiple işlerin yürütüldüğü şirketlerdeki iş yoğunluğu, şirket büyüdükçe artık çekirdek kadronun yönetemeyeceği kadar artmakta bu da maalesef işletmelerde kaosa ve verimsizliğe, işlerin doğru yürümemesine sebep olmaktadır.

Özellikle ülkemizde şirketlerin yönetim sistemlerine ve nitelikli insan gücüne yatırım yapmak istememesi, para harcamak istememesi sonucunda şirketler çok daha büyük bedeller ödemektedir. Hatta bazı durumlarda şirketler iflasa kadar sürüklenmektedir. Bugün, şirketlerin işlerini nasıl yönetmeleri gerektiği ile ilgili kısa ipuçları vereceğim. İşletmelerin yönetim sistemlerini tek bir sistem olarak tasarlamaları ve tüm süreçleri tek bir sistem üzerinden yönetmeleri doğru bir yaklaşım değildir. Firmalar yönetim süreçlerini küçük alt süreçlere indirgeyip, bu şekilde yönetmeleri hem yönetilebilirliği hem de verimi arttıracaktır. Burada kritik olan, alt sistemlerin birbirleri ile ilişkili ve harmonik bir şekilde çalışabilmeleri için, bu sistemleri tasarlamanın önemidir. Burada, alt süreçlerin tasarımcıları, tüm sistemin işleyişi hakkında oldukça detaylı bilgiye sahip olmaları gerekir. Bu şekilde ancak, alt sistemler doğru şekilde tasarlanarak fayda sağlayabilir.

Aynı mantık üretim sistemlerinde de geçerlidir. Herhangi kompleks bir ürünün üretiminde, üretim parçalarını alt sistemlere bölmek hem yönetimi, hem de verimi arttıracaktır. Örnek verecek olursak, otomotiv sektörü çok uzun yıllardır, nihai ürün olan araçları bir montaj hattı üzerinde birleştirerek üretim yapmaktadır. Araçlardaki parça sayısının binlerce olması, montaj sanayinde işi yönetmenin zorluğunu ortaya çıkarmıştır. Yüzlerce tedarikçiden oluşan tedarikçi ağını yönetmenin zorluğu, tedarik sistemini bir bütün olarak yönetmek yerine, onu daha küçük alt sistemlere bölüp yönetmenin daha akılcı olduğunu ortaya çıkarmıştır. Örneğin, General Motors Corporation, şoför mahallinin tamamını, hava yastıkları, ısıtma, havalandırma sistemleri, gösterge paneli, direksiyon çubuğu, kablo tesisatı da dahil olmak üzere, Delphi Automotive Systems a ait bir üretim yerinde ürettirmektedir. Böylece, onlarca parçadan oluşan alt bir sistem yaratmış ve hem tedarik, hem de yönetsel ve maliyet olarak fayda sağlamıştır. Bu şekilde onlarca örnek verilebilir.

Şirketlerinizi daha verimli yönetebilmeniz dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...