Ana içeriğe atla

Partner olabilmek

Değerli dostlar,

Bildiğiniz üzere, size standart bilgilerden daha çok, farklı size fayda sağlayacak yazılar yazmaya çalışıyorum. Bugün de yine size, bir başarı hikayesinden bahsedeceğim. Yalın üretimin çeşitli prensipleri vardır, Toplam Kalite’nin yine aynı şekilde, sadece bir cümleden oluşan tanımlamaları vardır. O tek cümle, çok anlam ifade eder ancak uygulaması için ciddi çabalar gerekir.

Yalın düşünce bildiğiniz gibi Japonya’dan çıkmıştır. Japon üreticiler yalın düşünce prensiplerini uygulayarak önce ABD ve Avrupa’da arkasından tüm Dünya’da, rakiplerinin hem kalite, hem de fiyat bakımından önüne geçmiş ve ciddi karlar ve pazar payları kazanmışlardır. Özellikle, 1980’lerin sonundaki korkunç finansal darboğaz, ABD li, otomobil üreticisi Chrysler’i tedrikçilerle olan ilişkisini gözden geçirmeye itti. Chrysler’in tedarikçileri ile karşılıklı güvensizliğe ve kuşkuya dayalı bir ilişkisi vardı. Chrysler, otomobil parçalarının tasarımı konusunda, tedarikçilerine hiç danışmaz ve onların kar marjlarını hiçbir şekilde kendi sorunu olarak görmezdi. Chrysler, tedarikçilerini öncelikle parçaları mümkün olan en düşük fiyatla yapma yeteneğine bakarak seçerdi.

Chrysler, yaşadığı finansal krizden çıkabilmek için, Japon anlayışına yakın bir şekilde tedarikçileri ile ilişkilerini geliştirmeye karar verdi. Bu şekilde üretim ve parça maliyetlerini önemli ölçüde azalttılar. Tedarikçilerini yeniden değerlendirip, bazılarını elimine ettiler. Kalan tedarikçilerine daha düşük fiyatlarda, daha çok iş verdiler. Tedarikçilerine parçaları tam zamanında teslim etmelerini ve kalite konusunda sorumluluk üstlenmelerini sağlayarak stokları düşürmeyi, hataları azaltmayı ve kendi üretim hatlarının verimliliğini büyük çapta iyileştirmeyi başardılar.

Arkasından, Chrysler tedarikçilerini ürün geliştirme aşamasının içine dahil etmeye başladı. Üretim süreçlerinin iyileştirilmesi uğraşına katmaya başladılar. Böylece, her zamankinden daha yenilikçi ürünler, her zamankinden daha hızlı ürün geliştirme ve her zamankinden daha düşük maliyetler elde ettiler. Üretici ile tedarikçi arasında yıllardır yaşanan, satınalma maliyetine dayalı modelden, partnerliğe dayalı, kazan kazan anlayışına dayalı, bir anlayış geliştirdiler.

Sonuç müthişti. Yeni bir araba geliştirmek için gerekli zaman, 1980 lerdeki ortalama 234 haftadan yaklaşık olarak 160 haftaya düştü. Yeni bir araba geliştirme maliyeti, yeni anlayış ile birlikte % 20 - % 40 oranında düştü. Yapılan iş Yalın düşünceye uygundu. Ürün geliştirme lead time ı, 74 hafta iyileşmişti. Sonuç olarak, Chrysler’in araba başı karı, 1980 lerde ortalama 250 USD’den 1994 yılında rekor derecede artarak 2.100 USD’ye fırladı. Üreticisiyle, tedarikçisi ile herhangi bir ticari zincirin başarılı olabilmesi için takım olabilmek, partner gibi düşünebilmek, tüm sektörün karlılığını ve varoluşunu etkilemektedir. İşbirliği içinde sektörlerin olabilmesi dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...