Değerli dostlar,
Dün akşam, Kiğılı’nın düzenlemiş
olduğu “Kiğılı Talks” etkinliğine katıldım. Ağırlığı genç ve üniversiteli
kesimin oluşturduğu organizasyon Zorlu PSM de idi. Etkinliğin genel teması,
pazarlama ve dijitalizasyon üzerine idi.
Konuşmacılar, ürün satışında
özellikle web üzerinden yapılan satışlarda neler yapmamız gerektiğini,
insanların satın alma yaparken nasıl karar verdikleri üzerine sunumlar
yaptılar. Daha önce size akıldışı ama öngörülebilir kitabını önermiştim.
Temelde o kapsamda bir sunum oldu. Gerçek hayattan örneklerle sadece birkaç
değişikliğin satışları nasıl arttırdığını tekrar görme fırsatım oldu. Satış çok
ayrı bir konu, gerçekten ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Herşey matematik değil.
Biz mühendisler bazen çok fazla analitik ve rasyonel oluyoruz. Ancak, insanoğlu
çoğu kararı fazla düşünmeden beynin hızlı karar alan bölgesi ile veriyor.
İnsanoğlunu iyi tanıyarak yapılan hamleler çoğu zaman doğru sonuçlar doğuruyor.
Düşünsenize, sadece harf değişikliğinin satışları arttırabildiğini.
İnanmıyorsunuz belki ama gerçekten doğru. Şimdi söyleyeceklerimi sizde düşünün
kabul edeceksiniz.
Bir e-ticaret sitesi, ürünlerini
satarken, ürünlerini satınalmak isteyen kişilerin, ürünü seçip, gerekli
ekranları ayarladıktan sonra, “üye ol” ekranı çıkınca ürünü almaktan
vazgeçtiklerini tespit ediyor. Yapılan araştırmalar sonucu, web sitesinde “üye
ol” ekranına geçiş kaldırılarak “devam et” butonu konuluyor ve
inanamayacaksınız ama tam 300 Milyon Euro cirosunu arttırıyor. Ne kadar ilginç
değil mi? Sadece web sitesinde yapılan ufak bir değişiklik ciroyu 300 Milyon
Euro arttırıyor. Özellikle son kullanıcıya satış yapan firmaların yeni trendler
ve bu tekniklerle ilgili bence mutlaka danışmanlık almalarında fayda var.
İnsan psikolojisine yapılan
etkileşimler, üretim yönetiminde de çok etkili, sadece yapılan işleri
görselleştirmek bile verimliliği arttırıyor. İnsanın olduğu her alanda psikolojik
etmenleri kullanmakta fayda var.
İyi
haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder