Ana içeriğe atla

Kiğılı Talks


Değerli dostlar,

Dün akşam, Kiğılı’nın düzenlemiş olduğu “Kiğılı Talks” etkinliğine katıldım. Ağırlığı genç ve üniversiteli kesimin oluşturduğu organizasyon Zorlu PSM de idi. Etkinliğin genel teması, pazarlama ve dijitalizasyon üzerine idi.

Konuşmacılar, ürün satışında özellikle web üzerinden yapılan satışlarda neler yapmamız gerektiğini, insanların satın alma yaparken nasıl karar verdikleri üzerine sunumlar yaptılar. Daha önce size akıldışı ama öngörülebilir kitabını önermiştim. Temelde o kapsamda bir sunum oldu. Gerçek hayattan örneklerle sadece birkaç değişikliğin satışları nasıl arttırdığını tekrar görme fırsatım oldu. Satış çok ayrı bir konu, gerçekten ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Herşey matematik değil. Biz mühendisler bazen çok fazla analitik ve rasyonel oluyoruz. Ancak, insanoğlu çoğu kararı fazla düşünmeden beynin hızlı karar alan bölgesi ile veriyor. İnsanoğlunu iyi tanıyarak yapılan hamleler çoğu zaman doğru sonuçlar doğuruyor. Düşünsenize, sadece harf değişikliğinin satışları arttırabildiğini. İnanmıyorsunuz belki ama gerçekten doğru. Şimdi söyleyeceklerimi sizde düşünün kabul edeceksiniz.

Bir e-ticaret sitesi, ürünlerini satarken, ürünlerini satınalmak isteyen kişilerin, ürünü seçip, gerekli ekranları ayarladıktan sonra, “üye ol” ekranı çıkınca ürünü almaktan vazgeçtiklerini tespit ediyor. Yapılan araştırmalar sonucu, web sitesinde “üye ol” ekranına geçiş kaldırılarak “devam et” butonu konuluyor ve inanamayacaksınız ama tam 300 Milyon Euro cirosunu arttırıyor. Ne kadar ilginç değil mi? Sadece web sitesinde yapılan ufak bir değişiklik ciroyu 300 Milyon Euro arttırıyor. Özellikle son kullanıcıya satış yapan firmaların yeni trendler ve bu tekniklerle ilgili bence mutlaka danışmanlık almalarında fayda var.

İnsan psikolojisine yapılan etkileşimler, üretim yönetiminde de çok etkili, sadece yapılan işleri görselleştirmek bile verimliliği arttırıyor. İnsanın olduğu her alanda psikolojik etmenleri kullanmakta fayda var.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...