Değerli dostlar,
Pazarlama ve satış ile ilgili başka örnekler de vermek
istiyorum. IKEA yı hepimiz biliriz. Ben size hikayesini anlatayım. İsveç’te
ikinci Dünya savaşından sonra evlenen genç çiftler, İsveç malı mobilya almakta
zorlanıyorlar. İsveç’te o dönem yaşayan genç bir girişimci olan Kamprad, bu
durumu tespit edip çözüm arayışına girer. Amacı, iyi kaliteli mobilyayı, ucuz
fiyata satabilmektir. Bu sebeple, IKEA yı kurar.
Maliyetlerini düşürebilmek için 5 ana konuda çalışır. İlk
olarak mobilyayı ucuz mal edebilmek için yüksek miktarlı mobilya satın alarak
maliyetini düşürmeye çalışır. İkinci olarak, mobilyaları modüler tasarlar ve böylece
yassı ve küçük ambalajlar halinde taşıyarak nakliye maliyetlerini düşürür. Üçüncü
olarak, müşterilerin mobilyaları teşhir mağazalarında gördükten sonra,
parçaları depoda kendilerinin bulacağı bir teşhir mağazası kurar, ayrıca müşterilerin
satınaldıkları ürünleri fabrikadan evlerine taşıma işini de müşterilere
yaptırır. Dördüncü olarak, mobilyaların montaj işini de müşterilere yaptırır. Beşinci
ve son planı da, satış stratejisini yüksek kar oranı ve düşük hacimle çalışan
İsveç’li rakiplerinin aksine düşük kar, yüksek adet olarak belirler. Bu
strateji tutar ve IKEA bu strateji ile
bir Dünya devi olur.
Bu tip hikayelere bayılıyorum. Zeka ve çaba ile başarılan
işler beni heyecanlandırıyor. Bunun gibi daha birçok firmanın hikayesi var.
Hepimizin bildiği Victoria’s Secret ında hikayesi çok ilginçtir. Onu da bir
yazımda anlatırım.
Pazarlama, fırsatları bulma, geliştirme ve bunlardan kar
sağlama sanatıdır. Bu sanat, akıl ve bilgi ile olur.
İyi haftalar diliyorum
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder