Değerli dostlar,
Pazarlama hedeflerini
belirledikten sonra, bu hedeflere ulaşmak için stratejimizi belirlememiz
gerekiyor. Bu strateji 6 nokta etrafında şekillenir.
Ø Hedef
Pazar
Ø Temel
konuşlanma
Ø Fiyat
konuşlandırması
Ø Toplam
değer teklifi
Ø Dağıtım
stratejisi
Ø İletişim
stratejisi
Bu maddeleri tek tek inceleyelim.
Genellikle yapılan en büyük hatalardan birisi, hedef pazarın doğru
belirlenmemesidir. Hala çoğu yönetici, hedef pazarın herkesi kapsadığını
söylemektedir. Tabi, ürünümüz Coca Cola gibi herkese hitap eden bir ürün ise,
söyleyebileceğimiz çok fazla şey yok ama genellikle ürünler bu kadar geniş
kitlelere hitap etmezler. Cola bile, bebekler ve belli yaş üzerindeki insanlara
hitap etmemektedir.
Hedef pazarları belirlerken,
önceliklendirme yapmalıyız. Pazarımızı birincil, ikincil ve üçüncül olmak üzere
belli düzeylere ayırmalıyız. Birincil Pazar, satınalım yapmaya hazır, istekli
ve satınalma gücü yüksek olan alıcılardan oluşur. İkincil Pazar, satınalma gücü
olan, fakat daha hazır olmayan ve almaya istekli olan gruptur. Üçüncül Pazar
ise, satınalma gücü olmayan ama takip edilmesi gereken kesimi oluşturur.
Satıcıların öncelikle, birincil
Pazarları bulmak ve onlara erişmektir. Birincil pazarlara erişmek için
öncelikle müşteriler ile ilgili araştırma yapılmalıdır. Bu araştırma,
müşterilerin isimlerini tek tek bilmeye, demografik özelliklerini, psikografik
bilgilerini bilmek kadar detayları içerebilir. Hedef Pazar eğer bir işletme ise,
sektör, şirket büyüklüğü, ürünleri gibi detaylar olabilir. Ayrıca daha ileri
bir analizde müşterinin satınalma odağının ne olduğu, kalite mi? Fiyat mı? Hizmet
mi? Gibi detaylar da içerebilir.
Sonraki yazımda, temel konuşlanma
ile ilgili yazacağım.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder