Ana içeriğe atla

Latin dillerindeki günler ve anlamları

Değerli dostlar,

Her gün kullandığımız günlerin isimlerinin nereden geldiğini hiç merak ettiniz mi? Takvim konusunda tabiki, Mısırlılar ve Romalılar çok ileride idiler. İngilizce kullanılan günlerin isimleri de o devirlerden kalmadır.

Eski devirlerde gökyüzündeki olaylar Tanrı’ya bağlandığı için, günlere de bu bağlamda isimler verilmiştir. Peki, gökyüzündeki en belirgin güç nedir? Tabiki, Güneş diyeceksiniz. Evet, ilk günümüz Güneş günü idi, yani Sun-day, Pazar günü. İkinci belirgin dediğimiz zaman hepimizin aklına Ay gelecektir. İkinci günümüz, Ay günü, yani Moon-day, Monday, pazartesidir. 3. Gün ise, Dünya’mıza çok benzeyen Mars’a ayrıldı. Ancak, İngilizce de bu kavram değişti, diğer latin dillerinde ise halen devam etmektedir. İtalyanca’da Martedi, Fransızcada ise, Mardi Salıdır. 4. Gün yani Çarşamba ise, Merkür gezegenine ayrıldı, İngilizce değişmişti ama diğer latin dillerinde bu anlayış korundu. Mercoledi, Mercredi, Merkür gezegeninden gelir. O zamanlar tüm gezegenler bilinemediği için ancak 7 gezegenin isimleri günler ile ilişkilendirilmiştir. 5. Gün Jüpiter’e verilmişti, Giovedi, Jeudi, Perşembe, 6. Gün Venüs, Venerdi, Vendredi olarak belirlendi.

Cuma gününün İngilizce de karşılığı olan Friday ise, İskandinav mitolojisine dayanır. İskandinav mitolojisindeki en büyük Tanrı olan Odin’in güzel karısı, Frigg’den gelmektedir. Ayrıca, İngilizcede kullanılan günlerin, pazartesinden sonraki isimleri, Roma mitolojisi değil, İskandinav mitolojisinden esinlenmiştir. Tuesday, İskandinav zafer ve adalet tanrısı Tyr’dan, Çarşamba, Wednesday, Woden’s day ifadesinden, Odin İskandinav mitolojisinin en büyük tanrısıdır, Perşembe Thursday, İskandinav şimşek ve yıldırım tanrısı olan, Odin’in oğlu Thor’dan gelmektedir. Son olarak cumartesi ise, Saturn gezegenine ithafen Saturday olarak adlandırılmıştır.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...