Ana içeriğe atla

Değeri yeniden tasarlamak Bölüm 2

Değerli dostlar,

Danimarka eczanelerinin gelişimini anlatmaya devam ediyorum. Eczaneler birliğinin farkına vardığı birinci güç, iyi eğitimli sağlık, bakım profesyonellerinin olduğu eczanelerin kendileri idi. İkinci güçleri ise, ülke geneline yayılmış 300 eczaneden ve 1600 şubeden oluşan şebekenin tüm Danimarka halkına ulaşabilecek olan satış kanalı olmasıydı.

Tüm Dünya’da insanlar eczacılara saygı duyar ve güvenirlerdi. Bu iki güç eczacılara, müşterilerine sundukları mal veya hizmeti yeniden konumlandırma ve yeniden tarif etme fırsatı verdi. Eczaneler, sadece ilaçların satıldığı bir yer olmaktan daha ileri gidebilirdi. Kapsamlı bir sağlık bakım bilgisi ve hizmet kaynağı olarak tasarlanabilirdi.

İşi yeniden tarif etmek, Birliğin birbirine bağlı 3 amacı benimsemesine yol açtı, eczaneleri daha gelişmiş bilgi ve hizmet verme işi haline getirmek; devletin sağlık, bakım kuruluşlarıyla sağlam ve üretken ilişkiler kurmak ve Birliği, birinci ve ikinci amaçların başarılmasına yardımcı olması için yeniden örgütlemek. Böylece, işletme maliyetlerini düşürmeyi, eczane üretkenliğini arttırmayı ve eczanelerin daha verimli çalışmalarını özendirecek yasaların çıkarılmasını sağlamaya çalıştılar.

Danimarka’da devletin eczanelere daha fazla kar edebilecek düzenlemeleri kanunlaştırmalarından sonra, eczacılar hemen verimliliği arttırıcı çalışmalar yapmaya başladılar. Hemen hemen aynı zamanda birlik konumunu sağlamlaştırmak için 2 adım attı. Önce ilaç perakendeciliği alanındaki hakimiyetine yönelik saldırıların önünü kesmek maksadıyla, kendisi için ilaç imalatı yapacak bir yan kuruluş kurdu. Sonrada piyasanın %70 ini elinde tutan bir toptancı devinin % 25 hissesini satın aldı.

Bu arada eczacılar kendi perakende işletmeleri üzerinde çalışmaya başlamışlardı. Esas itibarıyle eczacılar, geleneksel yaklaşımlarını, alışılmış ilaç donanımı dağıtımını, ilaç satışını, sağlık bakımının yazılım bölümünü vurgulayan Farmasötik bakım adını verdikleri bir kavrama doğru genişletmek istediler. Eczacılar Farmasötik bakımı, sağlık bakımı içinde kendilerini sağlam bir pozisyon oluşturmanın ve yasallaştırmanın, aynı zamanda sağlığın korunmasında müşterilerinin değer yaratıcı faaliyetlerinin özüne erişmenin yolu olarak görüyorlardı.

1982 yılından başlayıp, 1990 larda devam ederek, eczaneler ve onların ulusal birliği özel müşterileri ve sağlık bakım kurumlarını yeni ilişkilere sokmanın ve sunulara dahil etmenin yolunu arayarak bir dizi strateji icat edip uyguladılar.

Ürün çeşitlerini sağlıklı ve diyet yiyecekleri, yüksek nitelikli bitkisel ilaçları, cilt bakım ürünlerini ve diğer çeşitleri de katarak genişlettiler. Yeni kalite kontrol standartları ve bilgilendirici etiketleme geliştirmek için tedarikçilerle birlikte çalıştılar. Müşteri enformasyon sistemlerini geliştirdiler, sağlık bilgilerine ulaşmak için bilgisayarlar kurdular. Önleyici sağlık bakım kitapçıkları yayımlayıp dağıttılar.

Bu stratejiler başarıya ulaştı. Eczacılar ilaç perakendeciliğindeki tekellerini korumaya, toptancılıktaki durumlarını iyileştirmeye, ilaç eğitimi, öğretimi ve kalite kontrolünde daha önemli bir rol kapmaya, sağlık danışmanlığı, önleyici tıp ve bitkilerin, sağlıklı yiyeceklerin ve diyet ürünlerinin satışındaki faaliyetlerini büyük ölçüde genişletmeye çalışıyorlardı. Böylece, eczacılar tarihlerinde görülmediği kadar büyük karlar elde ediyorlardı.

Eczacılar yeni bir iş modeli kurgulayarak, işletmelerini modernleştirerek, uzmanlıklarını geliştirerek, müşteri veri tabanını yeniden tanımlayarak, işlerini yeniden ele almayı ve hem eski hem de yeni yetkinlikler ve müşteriler arasında taze bir uyum biçimlendirmeyi becerdiler.

Zeka ve beceri işin içine girdi mi, işte böyle başarılar ortaya çıkıyor.

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...